50 kilometrų

Ultra bėgimas yra visos distancijos, ilgesnės nei maratono. Jei nesijauti pasiruošęs įveikti 100 km. distancijos o žūt būt nori priklausyti ultrininkų klanui, galbūt pirmiausia pabandyk sudalyvauti 50 km. ultra bėgime. Savaitgalį dalyvavau „IAU Pasaules kausa posms 50 km skrējienā” arba kitaip „Daugavpils 50 km. race”, kur pirmą kartą varžiausi 50 kilometrų distancijoje. Trumpai apie tai.

PaveikslėlisApie pačias varžybas sužinojau visiškai atsitiktinai prieš savaitę naršydamas kažkokį tais internetį puslapį su įvairių bėgimų kalendoriumi. Bėgimas vyksta prie pat Lietuvos Daugavpilyje, trasa sertifikuota ir atititinka IAU reikalavimus. Čia galima oficialiai įvykdyti normatyvą ir gauti kvietimą į pasulio 50 km. čempionatą. Trasa matosi mėgstama Lietuvių ultrininkų, kadangi kasmet čia dalyvauja mūsų atstovai. Beto tame pačiame čempionate 2011 metais Vytautas Gražys pagerino Lietuvos rekordą įveikęs trasą per 3:12:59 (prieš tai jis priklausė Andriui Ramonui 3:13:20).

PaveikslėlisPasidaryti tokią ilgą treniruotę motyvų užteko. Liežuvis neapsiverčia suteikti „varžybų” statuso, kadangi varžyboms prieš tai ruošiesi, o čia važiavau tik treniruotis. Stebiesi? Dažniausiai rmtoms varžybom pasiruošimo periodą pradedu ne nuo poilsio dienos, kaip kad dažnai pataria įvairios programos, bet nuo rimto organizmo supurtymo. Kaip tai man veikia? Po tokio spurto po kelių dienų pasijaučia nuovargis ir „duobė”, tačiau dar po kurio laiko ateina „superkonpensacija” per kurią efektyviau dirbu treniruočių metu. Galbūt tam būtų koks medicininis paaiškinimas. Galbūt koks treneris griebtūsi už galvos. Nežinau, bet kažkokiu būdu toks metodas man tinka.

PaveikslėlisVaržybų trasą sudarė vienas 2 km. ir dvylika 4 km. ratų. Trasa nebuvo lygi – nežymiai jautėsi kad bėgi tai nuo kalno, tai įkalnėn, buvo vienas rimtesnis sukilimas ir nuokalnė, vienas staigus apsisukimas. Planas buvo trasą įveikti per 3:19:59, vien tam kad galėčiau dalyvauti pasaulio 50 km. čempionate. Dėja, sugaišau per ilgai.

PaveikslėlisPrabėgęs antrą ratą sugalvojau šiokią tokią taktiką. Primą ratą apibėgau antroje bėgikų grupelėje, o antrame rate šiek tiek pagreitėdamas nuokalne lengvai pasivijau pirmąją. Tada šovė mintis beprotybei – išnaudojant vien tik pagreitėjimus nuo kalno atsiplėšti ir nepalikti jokių vilčių priešininkams. Nesakyčiau kad planas nesuveikė – lyderiavau varžybose iki 9 rato (34 km.). Štai ką rašo vietiniai “Первым кто пытался протянуть всех остальных участников, был литовец Вайдус Жлабус. Он оторвался далеко вперёд и несколько кругов лидировал, но взятым им темп оказался ему не под силу. В итоге он финишировал на пятой позиции.“

PaveikslėlisIštiktųjų tai iki 22 km. bėgosi labai gerai, poto tempas ėmė stipriai kristi. Motyvacija krito tuomet, kai mane tipenantį žvėriškais žingsniais aplenkė toks pat jaunas kaip aš bėgikas iš Rusijos. Prieš maratono atžymą aplėkė dar trys veteranai. Likus berods dviem ratams tą patį padarė Vytautas Gražys ir du Latvijos atstovai. Tik paskutiniame rate pasiskaičiavęs kad galiu netilpti į savo planą pradėjau spurtuoti aplenkdamas 3 dalyvius ir užėmiau 5-ąj vietą. Tiesa, aplenkęs Vytautą daugiau jo nebemačiau. Buvo kalbama, kad likus nepilnai 4 km. jis nusiėmė dėl traumos. Įdomu kas atsitiko ir tuo pačiu nuoširdžiai gaila.

PaveikslėlisEilinį kartą padariau daug klaidų. Tai nėra nežinojimas. Tai greičiau bukas nėrimas į vandenį žinant kad tikrai paskęsi. Pusę distancijos lėkiau 16, vietomis 17.5 km/h greičiu, o antroje pusėje vis paėjėdavau. Kadangi prieš tai neturėjau rimtų treniruočių – toks greitis buvo savižudybė. Taip pat buvo pakankamai karšta, o gėriau labai mažai vandens. Nusivyliau kad neįveikiau normatyvo, tačiau susiradęs 50 km. Lietuvių bėgimų statistiką, netgi apsidžiaugiau. Darydamas treniruotę sugebėjau pasiekti geriausią šalies šių metų rezultatą, penktą rezultatą Lietuvos istorijoje. Taip pat už mane geresni yra tik du bėgikai. Ima juokas žiūrint į tokią statistiką, bet istorijos nesuklastosi…

PaveikslėlisPasaulio čempionatą nukėlė į gruodžio 20-ąją dieną. Dėl šios priežasties šiek tiek pasikeitė ir treniruočių planas. Jos yra greitesnės ir šį kartą daugiau orientuotos į artėjantį maratoną, nei į šimtuką. Tuo tarpu atsistoti ant kojų, tęsti treniruotes po ultramaratono pilnu tempu ir vėl šviežiam po trijų savaičių stoti prie maratono starto linijos man padeda puikūs alfa klinikos masažai!

PaveikslėlisTiek šį kartą. Nepersistenkite tiek ruošdamiesi, tiek bėgdami VLN maratone!

—————————————————————————————————————

Reklama

4 comments

  1. Įdomiai susiskaitė:) Vaidai, kiek girdėjau Vilniaus maratonas neranda 3 valandų pacer’io. Gal norėtum pravesti? Ar bėgsi Vilniuje rezultatui?

  2. Ačiū už pasiūlymą. Kol kas atsisakysiu, kadangi dar pats neišmokau bėgti taisyklingai paskirstydamas jėgas…

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s