Gerai kol gerai, jei gerai

Sunku pasakyti ar straipsnio pavadinimas idealiai atspindi turinį, tačiau susikaupusių minčių darinyje įžvelgiu pagrindinį kaltininką – BĖGIMĄ. Bet kodėl gi kaltininkas? Leidžiu sau trumpam nukrypti nuo takelio į bėgiko galvos lygmenį.

Plačiąją prasme, gyvenimas paremtas nuolatinio tobulėjimo principu. Jei tuo nesivadovauji, mano nuomone, priklausai pirmajai – stovinčiųjų vietoje grupei. Jei laikaisi įsikibęs priekyje einančiųjų – lėtai, tačiau pakankamai saugiai judi pirmyn. Jei vertiesi per galvą, eksperimentuoji, sieki nepasiekto – esi tai žingsniu priekyje, tai pusžingsniu atgal ir priklausai trečiajam lygmeniui. Pastarųjų išgeneruotu tobuliausiu variantu ir remiasi iš paskos einantys pasekėjai. Antros grupės, šiuo atveju bėgikai, stengiasi pasiruošti startams jau nebe klaidų ir bandymų būdu, tačiau rinkdamiesi „tiesos kelią“. Jie dirba pagal sukurtas programas, maitinasi pagal sudarytą meniu, geria populiariausius papildus, avi super batus ir tikrai bėgdami neskaičiuoja stulpelių.

PaveikslėlisPirmyn! Naudokis šiuolaikinės pažangos teikiamomis galimybėmis ir stenkis pranokti save. Dirbk uoliai! O kaip iš tikrųjų yra su darbu?! Ar jis lygiagrečiai tobulėja su tavo inventoriumi. Labai tuo abejoju. Dažnai susidaro vaizdas toks, kad vietoje alinančių treniruočių viltis dedame į pavyzdžiui išlengvintus, rekordininkų, kurie net basomis prabėgtų ne ką prasčiau, batus. Bet juk taip nėra! Galų gale, pažiūrėkite į mūsų šalies veteranų pavyzdžius. Kai kurie iki šiol yra „konkurencingi rinkoje“ net ne savo kategorijose. Pasidomėk, kokiais greičiais jie bėgiojo tavo amžiuje. Paklausk, kokiomis programėlėmis jie tuo laiku naudodavosi. Atsakau: sveiku protu ir nuosekliu darbu.

Tai galbūt tau tik akmenukas, tačiau man pačiam tai Puntukas į mano daržą. Sakai rimtas argumentas yra šiandieną jaučiamas pasitenkinimas tuo ką ir kaip darai. Gerai, kol gerai, jei ištiktųjų gerai. Mano nuomone, pasitenkinimas bėgimu yra tiesiogiai priklausantis veiksnys nuo trokštamo rezultato ir tam skiriamo laiko. Juk nejauti pasitenkinimo, jeigu nepasieki trokštamo rezultato, nors tam skyriai daug laiko, arba jį pasiekei su pernelyg didelėmis laiko sąnaudomis. Bėgimui „švaistomo“ laiko nebeskiri kažkam kitam, kieno argumentai stipresni už tavo motyvus siekti rezultatų. Kyla konfliktas. Čia būtinai atsiras gerieji draugai, kurie tavo problemas padės išspręsti tradiciniu, 5 x 100 (aišku ne atkarpų) būdu. Silpnesni iškart nuleidžia rankas ir ima „plaukti“. Tačiau suprask vieną dalyką – tavo viena sporto valanda tėra 24-oji paros dalis, kurią išnaudojus jauti pasitenkinimą likusiajai dienos daliai.

PaveikslėlisO ką daryti, jei rezultatas nekyla, nors ir skiri, atrodo, pakankamai laiko. Kad suformuotum teisingą bėgimo žingsnį, sustiprintum kūną, pasiruoštum psichologiškai – tau reikia dirbti tūkstančius valandų, kurios sudaro ne vienerius treniruočių metus. Kartais atrodo, jog netgi neišspaudi iš savęs to, ką padarydavai ankščiau skirdamas tam mažiau laiko? Vadinasi problema yra su technika, treniruotės efektyvumu arba net pačiu motyvu bėgti. Norint pasiekti tai, ko dar nesi pasiekęs – privalai pradėti daryti tai, ko dar nesi niekada daręs! Beto pripažink, juk net ir aiškiai žinodamas kaip daryti, ne visada būtent taip ir darai – improvizuoji ir stengiesi pasiekti trečią lygį arba išvis viską meti net nepradėjęs normaliai dirbti.

Aš priklausau visoms grupėms. Dažniausiai būnu ties antru lygmeniu, nes taip gyventi yra žymiai paprasčiau. Kai paprastumas nebetenkina, ambicingai keliuosi tikslus trečiajam lygmeniui. Tačiau dėl nesugebėjimo suderinti trokštamo rezultato ir tam skiriamo laiko – lūžtu ir krentu į pirmąjį. Taip ir sukuosi. Kaip manai, kuriame lygyje tu užsibūni ilgiausiai?

Niekada nenustok treniruotis, nes jėgų tu dar tikrai turi!


Reklama

One comment

  1. Uzsuku i visus tris. Epizodiskai. Bet tikiu sau, kad nepriklausau ne vienam is ju. Savo nelaimei.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s