Bėgimo pagrindai

Sau kartais patyliukais juokiausi, kai pamatydavau bėgikus, kurie naudodavo robotuko, kengūros, slidininko ar kulverstuko judėjimo į priekį techniką. Mes, bėgikai – mėgėjai neturime trenerių, kurie stebėtų mus iš šalies, taisytų mūsų atsispyrimo techniką, pasakytų kuriuos raumenis lavinti, kiek pasvirti į priekį ir panašiai. Pripažinkit, bėgimas mums prasideda vos užsidėjus batus ir apie patį bėgimo pamatą – taisyklingą bėgimo techniką, niekada nepagalvojame.

DSC_0268 (2)Galvos skausmas atsirado tada, kai nuotraukose pastebėjau jog kartais bėgu tai per mažai palinkęs, tai per daug įsitempęs, tai šleivoju, tai per mažai išmetu koją į priekį. Nenuostabu, juk bėgu tiek trumpas ir greitas distancijas, kuriose reikia ilgo žingsnio, tiek  super ilgas, kuriose reikia vilkti koją ir taupyti energiją. Visgi, visose distancijose yra tos pačios bendros taisyklės, kurios padeda bėgikui bėgti laisviau, taisyklingiau ir aišku – greičiau.

DĖKOJU Vaidai, už tai kad sutiko pasidalinti savo žiniomis apie taisyklingą bėgimo techniką. Tai yra fundamentai, be kurių nė žingsnio!

Bėgimas, tai vienas iš natūraliausių žmogaus judėjimo būdų. Šio straipsnelio įžanginė dalis prasidės nuo bėgimo technikos pagrindų, kurios jau galbūt daugelis ir žinote, tačiau nuolatos primenami dalykai- tikrai pasilieka mūsų mintyse ar prisiminimuose. Kodėl gi yra svarbu žinoti pagrindinius bėgimo technikos elementus? Tai pirmiausia, todėl, jog bėgikų pagrindinis tikslas dažniausiai yra įveikti tam tikrą nuotolį per trumpiausią laiką. Niekam nėra paslaptis, jog bėgimas yra ciklinis pratimas, kurio ciklą paprastai sudaro du žingsniai. Vadinasi dviejų žingsnių cikle koja būna atremties ir mosto padėtyje.

10722140_917816668231967_149155734_oKai koja būna atremties padėtyje ji amortizuoja mūsų kūno kritimą, padeda kūnui judėti kartu prilaikydama jį vertikalioje padėtyje. Taip pat išsitiesdama koją didina kūno judėjimo greitį tam tikra kryptimi. Koja mosto padėtyje sudaro sąlygas atsispirti atraminiai kojai, be to, dauguma jos raumenų atsipalaiduoja ir pailsi (kas yra svarbu norint pasiekti geresnį bėgimo rezultatą).

Toliau seka visiems reikalinga raumenų jėga. Raumenų jėga – tai pagrindinė žmogaus judėjimo funkcija. Tačiau raumenų jėga viena pati, negali pakeisti žmogaus padėties erdvėje, kadangi reikalinga sąveika su išorinėmis jėgomis. Svarbiausios iš jų yra: traukos, atremties reakcijos, aplinkos pasipriešinimo bei inercijos.

Labai svarbus aspektas – efektyvi bėgimo technika. Kaip be bėgimo technikos pagrindų pasieksi norimą rezultatą?  Bėgimo technikos efektyvumas priklauso nuo žingsnio ilgio ir dažnio. Svarbiausias rodiklis yra Bendras Kūno Masės Centras (BKMC) judėjimo tiesiaeigiškumas. Bėgančiųjų BKMC mažės jeigu: g

  • atsispirs smailesniu kampu
  • priekinė atremties koja statoma statesniu kampu arčiau BKMC
  • norint sumažinti svyravimą į šalis, reikia pėdas statyti lygiagrečiai ir arčiau kūno vidurio linijos

Taip pat, reikia vengti staigių judesių, kurie gali atrodyti efektingi, nes tai tik įtempia raumenis ir pradedame judėti netolygiai.


Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s