TransGranCanaria

Probably the worst thing after the race is to return to your comfort zone. It is impossible to describe what you truly felt, while you was tired or exhausted. But at the same moment after crossing the finish line you  want to return and start it over and over again. Especially after really good trail race. Here are a few words about my longes and most difficult race of my life – Transgrancanaria, one of the most spectacular World Cup race with 127.5 km. of beauty and 8666 m. of vertical anguish.

Congratulations to Gediminas Grinius, who impressively won this race and at the same time improved the track record. What a race! His impressive victories always makes me surprise and often inspires me to run much more faster. From Lithuania there also ran her first ultra – Raimonda (45 km., 11th place in a.g.) and took another adventure – Daguolė (85 km., 12th place in a.g.).

Preparation. There are no mountains in Lithuania at all, but I realized, that I must feel vertical kilometer. That’s why I kept on running to up and down one hill for hours. It was the basis for my preparation.

11024726_1568953423360764_2150754626190156042_o
Rubén Fueyo Fotógrafo

The race. My plan was to overcome Transgrancanaria within 17 hours. However, I made a lot of mistake, that’s why my time was 18:32:33. I started at the middle, that why was very difficult to overtake others in the first stage. Also my three times of lost costed extra effort, motyvation and of course a better position. I tried to catch up and overtake five or six competitors after my final wrong turn. And I realy made it! Silly, because after a few moments I dehydrated and started to walk. This was a real adventure and great lesson.

Liquids and food. The first four hours of race my stomach has worked perfectly. But later I lost my appetite and began to vomit. That’s why others hours I only drank Cola and water. Besides I have counted, that I drank about 21 liters of liquids.  Unimaginably!

Result. There was a lot of world’s elite, so I dreamed about top twenty. Howaver, I took 36th place and 2nd place in the age group. I’m not very satisfied, because I rally could be the first in my age group. Anyway, making mistakes makes us stronger!

Sum up. Transgrancanaria was really difficult race. But on the other hand, it was a real adventure with extraordinary nature, friendly participants and really high level of services and all organization.


Kadangi bėgimo metu kilusios mintys yra linkusios greitai pabėgti, pasistengsiu operatyviai apžvelgti savo ilgiausias atstumo ir laiko atžvilgiais, techniškai – sudėtingiausias, vertikaliai – aukščiausias ir t.t. varžybas. TransGranCanaria ultratrail – vienos iš įspūdingiausių Pasaulio taurės etapų su 127,5 km. grožio ir 8666 m. vertikalios kančios.

Nuoširdžiai sveikinu Gediminą Grinių (bėgimo išklotinė) , kuris netik įspūdingai laimėjo šį bėgimą (2014m./16:11:13/11vt.), bet tuo pačiu metu pagerino trasos rekordą. Įspūdingos tautiečio pergalės ne tik priverčia aiktelėti iš nuostabos, tačiau neretai man pačiam įkvepia pasitikėjimo, bei skatina tai ką ir kaip darau daryti dar geriau. Bėgime taip pat dalyvavo ir savo pirmą ultra nuotolį įveikė Raimonda (bėgimo išklotinė) 11 vt. a.g. 45 km., bei dar vieną nuotykį patyrė Danguolė (bėgimo išklotinė) , kuri sėkmingai įveikusi 85 km. užėmė 12 vt. a.g.

Pasiruošimas vyko sausio mėnesį, per kurį didžiausią dėmesį skyriau Sapieginės ir Trijų kryžių kalno šturmams. Treniruotės pagal mano supratimą ir patirtį:

  1. Vertikalus kilometras per kuo trumpesnį atstumą (dažniausiai laipteliai). Tikslas – kuo labiau atitolinti pieno rūgščių išsiskyrimą ir rūgštėjimą.
  2. Vertikalus kilometras su greitais nusileidimais. Tikslas – nebijoti „skristi“ ir kristi, išmokti žiūrėti ne tik po kojomis, bet instinktyviai numatyti kelis žingsnius į priekį.
  3. Ilgas bėgimas (20 – 50 km.). Tikslas – lavinti ištvermę. Bėgau aplink Vilnių (50 km.), Alytų (30 km.) lėtus krosus bei kelis kartus po 2 val. (po 30 km.) ant bėgimo tako pratinant organizmą prie deguonies trūkumo.
  4. Salė. 1 – 2 kartai per savaitę po 40 min. su spec. pratimais: šuoliukai, įtūpstai ir t.t. Tikslas – stiprinti raumenis, traumų prevencija, raumenų tempimas.
  5. Baseinas. Kartą per savaitę. Stengdavausi nuplaukti po 3 km. Tikslas – alternatyva bėgimui, raumenų atpalaidavimui.

Nuo vasario antros savaitės treniruotes gerokai sumažinau, o likus dviem savaitėms išvis nutraukiau. Esmė tokio krūvio pasirinkimo buvo tiesiog energijos kaupimas ir ligų prevencija – svarbiausia man buvo ne kaip greitai įveiksiu, bet ar sugebėsiu atstovėti ant kojų tiek, kiek reikės. Savaitę prieš startą kelis kartus dariau treniruotes saloje, tam kad privesčiau dirbti organizmą, bei pajusčiau gruntą, karštį. Iki valandos bėgimui vandens neimdavau, kad pratinčiau organizmą prie vandens trūkumo.

Varžybos. 18:32:33 (bėgimo išklotinė) . Planavau varžybas įveikti per 17 valandų ir iki 100 km. viskas vyko pagal planą. Visgi padariau klaidą, kuri galėjo man kainuoti netgi pasitraukimą iš varžybų.

Startas. Starto vietoje buvo labai vėjuota, o kadangi organizatoriai atvežė bene 2 val. prieš – labai sušalau. 23:00 startuoju masės viduryje. Pirmą trasos atkarpą nebuvo įmanoma nieko aplenkti – išvien siauri serpantinų takeliai.

Skysčiai ir maistas. Išbėgau su 2x500ml. skysčių kiekiu, 500 ml. išgėriau prieš startą, taip pat nešiausi 300 ml. šaltos kavos, kurią planavau, bet pamiršau, išgerti ryte. Iki varžybų vidurio kiekviename punkte (vidutiniškai kas 10 km.) išgerdavau po puse litro skysčių ir pasipildydavau atsargas 2x500ml. Prašvitus nešamą kiekį padidinau iki 3x500ml. Apie 4 val. skrandis dirbo nuostabiai: kas 50 min. geliukas (kurį iš lėto valgydavau apie 10 min.), kas 2 val. guminukai. Viename punkte suvalgiau batonėlį ir kelis apelsinus – nuo to laiko dingo apetitas, pradėjau vemti. Kitame vėl nesėkmingai bandžiau kažką suvalgyti. Iki varžybų pabaigos, apie 14 valandų, bėgau tik Pepsi maišydamas su vandeniu. Vienos kolos taip pat negalėjau gerti, nes vemdavau. Per varžybas numečiau 5 kilogramus svorio ir preliminariais paskaičiavimai išgėriau nesuvokiamą kiekį – 21 litrą izotoninių gėrimų, kolos, vandens.

FullSizeRender

Klaidos. Nuo trečio etapo pradėjau skaičiuoti lenkiamus kitus bėgikus. Pradžioje apie 20, vėliau 10, dar vėliau priekyje matydavau vos pavienes judančias šviesas. Pirmą kartą pasiklydau ir surinkau papildomai 4 km., bet greitai savo konkurentus pasivijau ir aplenkiau dar kartą. Antras mano klaidingas nusukimas man kainavo kokias 10 pozicijų, nes tiesiog nebesusitvarkiau psichologiškai. Didžiausią klaidą padariau pačioje pabaigoje. Leisdamasis į priešpaskutinį punktą užtrukau masėje (siauras takas ir beveik nebėgamas judantis gruntas). Nežinau kaip man taip gaunasi, tačiau sugebėjau vėl klaidingai pasukti ir įbėgti į kažkokį brūzgyną. Teko spausti, nes žinojau kad mano nuolatiniai 5 konkurentai yra priekyje. Grįžau į trasą, po spurto aplenkiau savo konkurentus, įsiveržiau šiek tiek į priekį ir sustojau – man tai kainavo per daug pastangų bei likau visiškai be vandens 27 laipsnių kaitroj tiksliai net nežinodamas kada bus paskutinis punktas. Paskutinį punktą pasiekiau pėstute jau gerokai apspangęs. Iš trasos žemėlapyje pavaizduotų paskutinių 20 km. nuolydžio susidariau vaizdą kad bus juokų darbas, tačiau bėgimas skalda, upės vaga ir dar galas žino kuo buvo totalus kirvis visiems.

Rezultatas. Varžybose buvo daug pasaulio elito, todėl siekiau būti dvidešimtuke. Vyrų tarpe likau 33, o amžiaus grupėje – 2. Nesu patenkintas, nes savo grupėje tikrai galėjau būti pirmas.

Apibendrinant varžybos buvo sunkios bet tikrai įveikiamos. Nepaprasto grožio gamta, pasakiški vaizdai nuo kalnų, išties labai draugiški patys dalyviai, pilni maisto punktai – visas organizavimas, aptarnavimas tikrai aukštame lygyje. Taip pat labai smagu, kad nuo šiol šis tolimas rojaus kampelis žinos kokie bėriai bėgioja Lietuvos lygumomis.


Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s